2017-05-01

五月天 #1 - 重新從失落的泥沼裡掙脫出來


有的時候,真的覺得要找個人來聊聊心裡的話真的很難,
所以我就來這裡發洩了。

曾經從一位youtuber那裏聽到已經讓我很深思很久的話,
“don't show your vulnerable side to anyone,
some people can smell your vulnerability and hunt you down.”

曾經有位學姐也對我說過,
“女孩子不要太眼淺,至少不要把自己的軟弱在別人面前暴露出來。”

後來的後來,發生了一些事,
學習了一些事,也成長了一些。

現在只要有人在,就算是看了很催淚的電影情節,
我的眼淚已經不會像從前那樣泛濫成災。

現在就算心裡面再苦再酸,
還是要對家人尤其是媽媽說我很好我在國外很開心,
還是要對每個人說沒什麼事,我只是放學回家累了。

重新從失落的泥沼裡掙脫出來,
我要變得外強中軟,只對值得的人付出真心,表露真情。

don't be disheartened by the world, darling.
one day, you'll meet someone who is worthy of your heart.

but till then,  please take good care of your heart,
treat it like a diamond, 'cause it's pure gold darling,
and one day, the destined person will come,
in his shining armour and the crown of His blessings.

For I know the plans I have for you,” declares the Lord, “plans to prosper you and not to harm you, plans to give you hope and a future. --
Jeremiah 29:11 New International Version (NIV)

2 comments:

Sponge jade said...




看了你的这篇文章有点感慨,因为我也吃过 “把软弱展现出来”的亏。
个人觉得尤其是在工作上的时候, 软弱着一面更千万不好显现出来。

希望你身边会有一个适合的人可以让你倾诉~ 加油加油~~~

Dandioy Keeying said...

【Sponge Jade】
真的!工作的時候還是保持著專業的一面,免得被人拿出來做話題。

謝謝你,你也加油! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...